LUT Sammio 2 jatkojalostaa Lappeenrannan teknillisen yliopiston SAMMIO -projektioppimistyöskentelyä teknillisen tiedekunnan LUT Metallin ja LUT Energian kone- ja sähkötekniikan koulutusohjelmien sekä kielipalveluiden yhteistyönä. LUT Sammio 2 viitoittaa tietä itse ja yhdessä etsimiseen ja tekemiseen, aidon yhteistyön arvon ymmärtämiseen, motivaation, innostumisen ja kilpailuhengen merkityksen sisäistämiseen. Kokonaisuus kuuluu yhtenä osana LUT:n Green Campus -hankkeeseen.
LUT Metallin ja LUT Energian yhteisen LUT Sammio2 -projektin ideana on rakentaa sähkömoottorilla kulkevia kulkupelejä, joilla tullaan kilpailemaan keväällä 2012 Suomen mittakaavassa ainutlaatuisessa Joulella Pisimmälle -kilpailussa Lappeenrannan satamassa. Kilpailu on osa Lappeenranta GP 2012 -tapahtumaa. Konetekniikan opiskelijat vastaavat ajopelien mekaniikan suunnittelusta ja valmistuksesta, sähkötekniikan ryhmät pitävät huolen sähkökäytön suunnittelusta. Kokonaistavoitteena on saada aikaan mahdollisimman energiapihi ajopeli. Tämä projektiblogi valaisee ryhmien ja muiden projektiin tavalla tai toisella liittyvien henkilöiden kuulumisia tiellä kohti lopullista tavoitetta.
perjantai 23. maaliskuuta 2012
Normaalia
Tiedän että on yö kun saavut sammioosi pimeään
Yksinäisyys lyö sanomatta nimeään
Kun näet piirustukset kaiun kuulet
Viivat näet joita hyviksi luulet
Kuljen sisällä labrassa kasvoiltani voit lukea tuulen
Ei sitä näkynyt alussa johon palaa en koskaan, luulen
Onko valmistumassa yksikään
Ei kilpurit itsestään tule luokseni minun vuokseni
Vain malleja paperilla älä siis suutu, ei niistä projekti miksikään muutu
Ei se, että meillä oli ryhmämme,
eikä se, etta meillä oli tallimme
Voi vastuu kylmästi kutittaa selkään, se eteenpäin potkii älä siis pelkää
Älä huoli siitä sillä vielä tulee hetkemme, aha
Muista, että vielä tulee hetkemme
....
Sammiossa ei vielä aivan täysi rähinä ole päässyt käyntiin, mutta piirustuksia oli jo vino pino ilmestynyt labrainssien pöydälle. Piirustuksissa nyt oli pieniä puutteita, otsikkoalueita ei oltu täytetty, merkinnöissä on ihan vain pieniä puutteita (M12 merkintä ei kerrokaan yllättäen vielä valmistettavan kierteen pituudesta, mikä sekin kuulemma osan valmistajia kiinnostaisi), aikataulu hiukan vanuu (osia valmistamaan valitut henkilöt lähtevät pian labrasta jatkamaan opintojaan), materiaalien saatavuudessa on pientä vaihtelevuutta jne.
Projekti etenee siis aivan protokollan mukaisesti, lopussa on kiire riippumatta siitä kuinka paljon projektin alun ja lopun välissä on aikaa. Oivallisia ennustajanlahjojani hyödyntäen otaksun, että parin viikon sisällä Sammiossa alkaa olla vilskettä kuin joulupukin pajassa ja projekteista toviksi sivummalle siirtyneet henkilötkin alkaa kiinnostua siitä, millaisia ajopelejä lopulta valmistuukaan historian kirjoihin ikuisiksi ajoiksi piirtyvää Joulella pisimmälle -kisan voittoa tavoittelemaan.
Pahat puheet ovat vihjanneet, että konetekniikan henkilökuntakin olisi omaa ajopeliä tekemässä ko. kisoihin, joten naurettavimman ajopelin palkintoa ei tarvinne arpoa..
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Voi sitä itkua ja parkua kun vuoden päivät suunniteltu, kaiken ajan ja tarmon vienyt useamman kymmenen DI-opiskelijan taidonnäyte häviää akkuporakoneella kulkevalle invamopolle. Onneksi näin ei tule käymään(?)
VastaaPoista