Talli Kakkosen runkoratkaisu on tähän asti edennyt ns. tutkan alla. On kuitenkin tullut aika laittaa käikäleet tuotantoon ja mitä niitä pihtaamaan suurelta yleisöltä. Piirustukset läpäisivät tänään tarkkaakin tarkemman seulan ja kasaamishommiin päästään runkoputken saatavuudesta riippuen jo ensi viikolla. Ainakin levytöiden osalta homma saataneen pakettiin hyvissä ajoin tämän kuun puolella.
Runko on yhtenäisen solakka, 1900-luvun autoteollisuudesta tuttu huippumoderni tikapuurakenne taka-akselin tuennasta aina eturipustuksen kiinnitykseen saakka. Eturipustus toimiikin kantavana osana kokonaisuutta ja kun sen toteutus on hyvässä yhteishengessä ulkoistettu akselistoryhmälle, on runkoryhmä saanut rauhassa suunnata rajattomat resurssinsa kaljanjuont... sähkömenopelin dynaamisiin ominaisuuksiin. Elikkäs jarruihin. Hoikan ulkomuotonsa ansiosta rungon massa on hitsarin suosikkimateriaalista S355 huolimatta saatu pidettyä pienenä joka on mahdollistanut takavanteen kehältä jarruttavan ratkaisun. Voimmekin varmuudella todeta, että kyllä pysähtyy! Aikanaan.
Loppuun vielä suorastaan Industrial Management -henkinen tilannekatsaus, joten enemmän kädentyö-orientoituneet haluavat ehkä jo palata normaaleihin päivärutiineihinsa. Talli Kakkonenhan on viikon 49 työnjaosta kutistunut mekaniikan osalta lähinnä kolmeen aktiiviseen toimijaan. Runkoryhmien osalta vastuu on sulassa sovussa siirtynyt ryhmälle 8. Valitun akseliston on tarkoitusperiimme sopivaksi modannut myöskin itsenäisesti tallimme oma rakastettu akselistoryhmä. Tallipäälliköiden ja sähköryhmän kanssa kontaktit ovat myöskin kunnossa ja vailla turhaa resistanssia aktiivisessa käytössä. Sammiossa vallitseekin tätä nykyä kodikas ryhmähenki kun käytännössä koko joukkue mahtuu saman pöydän ääreen kiroil... työskentelemään.
Runkoryhmä 8 odottelee kevään ensi testejä samalla ääripositiivisella innostuksella kuin varmasti kaikki muutkin Sammio2-projektiin osallistujat :)
LUT Sammio 2 jatkojalostaa Lappeenrannan teknillisen yliopiston SAMMIO -projektioppimistyöskentelyä teknillisen tiedekunnan LUT Metallin ja LUT Energian kone- ja sähkötekniikan koulutusohjelmien sekä kielipalveluiden yhteistyönä. LUT Sammio 2 viitoittaa tietä itse ja yhdessä etsimiseen ja tekemiseen, aidon yhteistyön arvon ymmärtämiseen, motivaation, innostumisen ja kilpailuhengen merkityksen sisäistämiseen. Kokonaisuus kuuluu yhtenä osana LUT:n Green Campus -hankkeeseen.
LUT Metallin ja LUT Energian yhteisen LUT Sammio2 -projektin ideana on rakentaa sähkömoottorilla kulkevia kulkupelejä, joilla tullaan kilpailemaan keväällä 2012 Suomen mittakaavassa ainutlaatuisessa Joulella Pisimmälle -kilpailussa Lappeenrannan satamassa. Kilpailu on osa Lappeenranta GP 2012 -tapahtumaa. Konetekniikan opiskelijat vastaavat ajopelien mekaniikan suunnittelusta ja valmistuksesta, sähkötekniikan ryhmät pitävät huolen sähkökäytön suunnittelusta. Kokonaistavoitteena on saada aikaan mahdollisimman energiapihi ajopeli. Tämä projektiblogi valaisee ryhmien ja muiden projektiin tavalla tai toisella liittyvien henkilöiden kuulumisia tiellä kohti lopullista tavoitetta.
Tänään oli muuten erittäin lähellä etten alkanut saarnaamaan ilosanomaani kansalle fläppitaulun kautta. Taidampa keskittyä olennaiseen ja avata Solidin. Sekä olusen. Tai parikin.
VastaaPoistaEns viikolla lastu lentää, johan tätä on odoteltukin. Jos ei näillä suunnitelmilla ykköspalkinto irtoa niin ainakin kumi palaa ja kansa hurraa!
Nyt on asenne kohdallaan! Kun osia alkaa valmistua ja kokoonpano käynnistyy, kyllä sitä väkeäkin Sammioon ilmestyy ainakin asiantuntevia kommentteja jakelemaan (=arvostelemaan).
VastaaPoista