LUT Metallin ja LUT Energian yhteisen LUT Sammio2 -projektin ideana on rakentaa sähkömoottorilla kulkevia kulkupelejä, joilla tullaan kilpailemaan keväällä 2012 Suomen mittakaavassa ainutlaatuisessa Joulella Pisimmälle -kilpailussa Lappeenrannan satamassa. Kilpailu on osa Lappeenranta GP 2012 -tapahtumaa. Konetekniikan opiskelijat vastaavat ajopelien mekaniikan suunnittelusta ja valmistuksesta, sähkötekniikan ryhmät pitävät huolen sähkökäytön suunnittelusta. Kokonaistavoitteena on saada aikaan mahdollisimman energiapihi ajopeli. Tämä projektiblogi valaisee ryhmien ja muiden projektiin tavalla tai toisella liittyvien henkilöiden kuulumisia tiellä kohti lopullista tavoitetta.

keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Watti Racingin auto valmistuu ja nopeasti.

Kuten aikaisemmassa tekstissä tulikin ilmi, on runko, akselisto, turvakaari ja nyt korikin jo jotakuinkin kasassa. Myös voimansiirtoon löytyi järkevä (ja helppo) ratkaisu, vaikka siitä kovastikin kinasteltiin välillä. Enää vain takarattaassa olisi vielä hieman jyrsimistä, muuten voimansiirto on kunnossa. Lähipäivinä autoon saadaan myös lattia ja aletaan laittamaan maalia korin pintaan. Vielä kun sähköpuoli saa rojunsa korin sisäpuolelle, niin voittava auto on valmiina testaukseen. Kuvat puhukoon jälleen puolestaan.

Ja nokkelimmat varmaan ovat tajunneet tallimme lopullisen nimen.







Ja lisää kuvia.

1 kommentti:

  1. No nyt on meininki kohdallaan, näköjään tuo eturataskin lopulta akselille mahtui. Hyvältä vaikuttaa tässä vaiheessa Watti Racingin tilanne! Hiukan ehkä tiettyä luotettavuus- ja turvallisuuspainotusta voi havaita harrastetu painonsäästön kustannuksella, mutta kelpo tavoitteita luotettavuus ja turvallisuus toki ovat näissäkin karkeloissa!

    VastaaPoista