LUT Sammio 2 jatkojalostaa Lappeenrannan teknillisen yliopiston SAMMIO -projektioppimistyöskentelyä teknillisen tiedekunnan LUT Metallin ja LUT Energian kone- ja sähkötekniikan koulutusohjelmien sekä kielipalveluiden yhteistyönä. LUT Sammio 2 viitoittaa tietä itse ja yhdessä etsimiseen ja tekemiseen, aidon yhteistyön arvon ymmärtämiseen, motivaation, innostumisen ja kilpailuhengen merkityksen sisäistämiseen. Kokonaisuus kuuluu yhtenä osana LUT:n Green Campus -hankkeeseen.
LUT Metallin ja LUT Energian yhteisen LUT Sammio2 -projektin ideana on rakentaa sähkömoottorilla kulkevia kulkupelejä, joilla tullaan kilpailemaan keväällä 2012 Suomen mittakaavassa ainutlaatuisessa Joulella Pisimmälle -kilpailussa Lappeenrannan satamassa. Kilpailu on osa Lappeenranta GP 2012 -tapahtumaa. Konetekniikan opiskelijat vastaavat ajopelien mekaniikan suunnittelusta ja valmistuksesta, sähkötekniikan ryhmät pitävät huolen sähkökäytön suunnittelusta. Kokonaistavoitteena on saada aikaan mahdollisimman energiapihi ajopeli. Tämä projektiblogi valaisee ryhmien ja muiden projektiin tavalla tai toisella liittyvien henkilöiden kuulumisia tiellä kohti lopullista tavoitetta.
tiistai 17. huhtikuuta 2012
Vauhdin surma
Watti Racingin sähkömenopeli sai tänään jarrut. Kuten kuvista voi havaita, tilaa riittää ja jarrutusvoimakin on säädetty kohdilleen. Pelkästään tästä kauhukahvasta ei kuitenkaan kuskin tarvitse tyytyä kiskomaan, sillä menopeli varustetaan myös sähköisellä jarrutuksella ja energian talteenotolla. Mekaanisella jarrulla saa nyt kumminkin takafillarin lukkoon ja vauhtia jos ei tapettua niin ainakin haavoitettua. Taas ollaan askel lähempänä vekottimen liikkumista omin voimin, kun akutkin näyttäisivät sopivan kyytiin oikeinkin kivasti.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti