Valvova osa Joulella Pisimmälle -kisan tuomaristoa suoritti myös tarkastuskäynnin hitsaustekniikan laboratorion hämyiseen nurkkaukseen. Mielenkiinnon herätti vaivihkaa Sammiosta viety metri jos toinenkin ketjua ja sieltähän se löytyi, jo lähes painajaisia aiheuttanut henkilökunnan taidonnäyte. Wanhaa rautaa ei ole säästelty..se on hattu pois ja ojennus, kun (jos) tämä tulee radalla kulkemaan!
LUT Sammio 2 jatkojalostaa Lappeenrannan teknillisen yliopiston SAMMIO -projektioppimistyöskentelyä teknillisen tiedekunnan LUT Metallin ja LUT Energian kone- ja sähkötekniikan koulutusohjelmien sekä kielipalveluiden yhteistyönä. LUT Sammio 2 viitoittaa tietä itse ja yhdessä etsimiseen ja tekemiseen, aidon yhteistyön arvon ymmärtämiseen, motivaation, innostumisen ja kilpailuhengen merkityksen sisäistämiseen. Kokonaisuus kuuluu yhtenä osana LUT:n Green Campus -hankkeeseen.
LUT Metallin ja LUT Energian yhteisen LUT Sammio2 -projektin ideana on rakentaa sähkömoottorilla kulkevia kulkupelejä, joilla tullaan kilpailemaan keväällä 2012 Suomen mittakaavassa ainutlaatuisessa Joulella Pisimmälle -kilpailussa Lappeenrannan satamassa. Kilpailu on osa Lappeenranta GP 2012 -tapahtumaa. Konetekniikan opiskelijat vastaavat ajopelien mekaniikan suunnittelusta ja valmistuksesta, sähkötekniikan ryhmät pitävät huolen sähkökäytön suunnittelusta. Kokonaistavoitteena on saada aikaan mahdollisimman energiapihi ajopeli. Tämä projektiblogi valaisee ryhmien ja muiden projektiin tavalla tai toisella liittyvien henkilöiden kuulumisia tiellä kohti lopullista tavoitetta.
torstai 26. huhtikuuta 2012
Kisajännitys kohoaa
Sammiossa on nykyään pauketta ja räminää. Ainakin toisen auton ympärillä, toinen sen sijaan näyttää varsin levollisesti odottelevan eräitä puuttuvia osasia..
Valvova osa Joulella Pisimmälle -kisan tuomaristoa suoritti myös tarkastuskäynnin hitsaustekniikan laboratorion hämyiseen nurkkaukseen. Mielenkiinnon herätti vaivihkaa Sammiosta viety metri jos toinenkin ketjua ja sieltähän se löytyi, jo lähes painajaisia aiheuttanut henkilökunnan taidonnäyte. Wanhaa rautaa ei ole säästelty..se on hattu pois ja ojennus, kun (jos) tämä tulee radalla kulkemaan!
Saimian puolella oli myös kiinnostavaa liikehdintää, lihasvoimakulkineet (ne jotka meiltä jäi rakentamatta) oli esittelyssä suuren maailman tyyliin ja koeajot vakuuttivat yleisön monimuotoisista ajo-ominaisuuksista. Viritelmää oli jos minkälaista ja ihme on, jos SaimiaRACE -kisassa radalle tippuneet osat ovat laskettavissa kaksinumeroisilla luvuilla..
Valvova osa Joulella Pisimmälle -kisan tuomaristoa suoritti myös tarkastuskäynnin hitsaustekniikan laboratorion hämyiseen nurkkaukseen. Mielenkiinnon herätti vaivihkaa Sammiosta viety metri jos toinenkin ketjua ja sieltähän se löytyi, jo lähes painajaisia aiheuttanut henkilökunnan taidonnäyte. Wanhaa rautaa ei ole säästelty..se on hattu pois ja ojennus, kun (jos) tämä tulee radalla kulkemaan!
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti