Nyt on puheet puhuttu, palavereita pidetty ja yksimielisyyteen päästy. Pahan akseli on toiminnassa ja tulosta syntyy. Ilolla voin ilmoittaa, että suunnitteluvaihe on valmis ja olemme siirtyneet mallinnusvaiheeseen.
Olemme päätyneet kolmipyöräiseen ratkaisuun, jossa edessä on kaksi ohjaavaa pyörää ja takana yksi vetävä. Takapyörälle veto välittyy mahdollisuuksien salliessa napamoottorilla, tai vaihtoehtoisesti ketjuvedolla. Tämä akselistorakenne on helppo toteuttaa, se on halpa, sekä myös turvallinen, tätähän ei kumoon saa sitten millään.
Tällaista rakennetta olette aina etsineetkin, joten kannattaa olla nopea, jos tämän oman tallin menopelin akselistoksi haluaa. Kannattaa muistaa, että nopeat syövät hitaat.
Kiinnostuksen herätessä yhteyttä voi ottaa projektipäällikköömme Anatoli Lappalaiseen Anatoli.Lappalainen@lut.fi
LUT Sammio 2 jatkojalostaa Lappeenrannan teknillisen yliopiston SAMMIO -projektioppimistyöskentelyä teknillisen tiedekunnan LUT Metallin ja LUT Energian kone- ja sähkötekniikan koulutusohjelmien sekä kielipalveluiden yhteistyönä. LUT Sammio 2 viitoittaa tietä itse ja yhdessä etsimiseen ja tekemiseen, aidon yhteistyön arvon ymmärtämiseen, motivaation, innostumisen ja kilpailuhengen merkityksen sisäistämiseen. Kokonaisuus kuuluu yhtenä osana LUT:n Green Campus -hankkeeseen.
LUT Metallin ja LUT Energian yhteisen LUT Sammio2 -projektin ideana on rakentaa sähkömoottorilla kulkevia kulkupelejä, joilla tullaan kilpailemaan keväällä 2012 Suomen mittakaavassa ainutlaatuisessa Joulella Pisimmälle -kilpailussa Lappeenrannan satamassa. Kilpailu on osa Lappeenranta GP 2012 -tapahtumaa. Konetekniikan opiskelijat vastaavat ajopelien mekaniikan suunnittelusta ja valmistuksesta, sähkötekniikan ryhmät pitävät huolen sähkökäytön suunnittelusta. Kokonaistavoitteena on saada aikaan mahdollisimman energiapihi ajopeli. Tämä projektiblogi valaisee ryhmien ja muiden projektiin tavalla tai toisella liittyvien henkilöiden kuulumisia tiellä kohti lopullista tavoitetta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti